Näin teet täsmämarkkinointia tiettyä tuotetta aiemmin ostaneille
24.10.2014Kun apteekissa on tarve saada yhteys niihin asiakkaisiin, jotka ovat ostaneet tiettyä tuotetta tai tuotteita, niin nyt se onnistuu MAXXissa tuotejoukon rajauksella.
Tätä MAXXin uutta ominaisuutta voidaan käyttää esimerkiksi asiakasmarkkinointiin, jossa lähetetään SMS-viesti tai sähköposti valitulle joukolle asiakkaita: esimerkiksi 25-40-vuotiaille naisille, jotka ovat ostaneet Vichy-kampanjan tuotteita edellisen 4 kuukauden aikana.
Tämä tapahtuu tekemällä mainospostitukseen asiakasrajaus asiakaslistaukset-kohdassa. Asiakkaat rajataan tuotemyyntirajauksen avulla valitsemalla tuotejoukoksi “Vichy” ja hakemalla asiakkaat. Tuotejoukon rajaus hakee mainospostituksen saajiksi Vichy-tuotteita aiemmin tietyllä aikavälillä ostaneet asiakkaat.
Rajauksen hyväksymällä pääsee lähettämään halutun markkinointiviestin tuotteita aiemminkin ostaneille ja varmistetaan kustannustehokas täsmämarkkinointi. Kannattaa testata, miten täsmämarkkinointi tehoaa.
Tuotejoukon rajausta voi käyttää myös asiakasinfoon ja lääketurvallisuuteen
Asiakasmarkkinoinnin lisäksi tuotejoukon rajausta voidaan käyttää seuraavilla tavoilla:
- Asiakasinfon kohdennukseen. Kohdennetaan asiakasinfo vain niille asiakkaille jotka ovat ostaneet tiettyjä tuotteita tai tuotejoukkoa.
- Lääketurvallisuuteen. Haetaan ne asiakkaat, jotka ovat ostaneet jotain tiettyjä tuotteita jotka ovat esimerkiksi lääketurvallisuuden takaamiseksi vedetty pois markkinoilta.
Tuotejoukon rajauksia voi käyttää raporteilla, SMS:n ja sähköpostien lähetyksissä sekä esimerkiksi yhteystieto-listauksissa.