7 konkreettista tapaa käyttää MAXXin palvelutapauksia

MAXXin palvelutapaukset ovat digitaalisia muistilappuja, joita voi hyödyntää todella moneen tarkoitukseen. Kokosimme yhteen 7 hyvää tapaa käyttää palvelutapauksia oman työn helpottamiseksi.

1. Asiakastilaukset. Kaikki niin sanotut ylimääräiset tilaukset kannattaa tehdä palvelutapausten avulla. Mitään ylimääräisiä tilauslappuja ei enää tarvitse kirjoittaa.

2. Tuotevaraukset. Kun asiakkaalle pitää tehdä tuotevaraus, se kannattaa tehdä palvelutapauksena varauslapun kirjoittamisen sijaan. Kun tuote saapuu apteekkiin ja keräilykirjoitin on yhdistetty MAXXiin, MAXX tulostaa automaattisesti keräilykuitin, jossa näkyy asiakkaan nimi ja tuote. Siten varattu tuote on helppo poimia tavaranpurussa asiakkaalle odottamaan.

3. Puhelinreseptit. Kun lääkäri soittaa apteekkiin puhelinreseptin, sen tiedot kannattaa kirjoittaa asiakkaan kohdalle palvelutapauksena. Siten tiedot ovat kaikkien farmaseuttien käytettävissä eikä ole pelkoa käsin kirjoitetun muistilapun katoamisesta.

4. Soitto lääkärille. Palvelutapauksiin on hyvä kirjoittaa takafarmaseutille, mistä resepteistä tai muista asioista täytyy soittaa lääkäreille.

5. Reseptin uusiminen. Kun asiakkaan resepti pitää uusia, se kannattaa kirjoittaa palvelutapaukseen.

6. Erityislupahakemus. Erityislupahakemuksen tiedot ja sen vaiheet kannattaa pitää ajan tasalla palvelutapauksissa, jolloin kaikki asiaa käsittelevät ovat tietoisia, missä vaiheessa erityislupahakemus on apteekissa menossa.

7. Reklamaatiot. Myös reklamaatiot kannattaa kirjoittaa palvelutapauksiin, vaikka ikäviä asioita ovatkin. Tällöin jokainen reklamaation tehneen asiakkaan kanssa asioivat tietävät asiasta ja voivat kääntää hyvällä asiakaspalvelulla reklamaation tehneen asiakkaan tyytyväiseksi asiakkaaksi.