Takaisin

ASIAKAS
Tervolan apteekki
Perustettu 1927
Apteekkari Petri Kiviluoma
3 työntekijää
Noin 30 000 reseptiä vuodessa

Tervolan apteekin apteekkari Petri Kiviluomalla on käytännöllinen asenne avun pyytämiseen. Jos jokin asia ei toimi, asian selvittämiseen ei kannata käyttää määräänsä enemmän aikaa vaan pyytää heti apua sieltä, missä asia osataan ja mistä sen saa nopeasti. Hän onkin Receptumin helpparin ahkera käyttäjä, joka on osannut soveltaa sitä myös uuden oppimisen tukena.

Helppari auttaa nopeasti

”Olimme aikoinaan ensimmäisiä apteekkeja, jotka ottivat MAXXin annosjakelutoiminnon käyttöön. Koska se oli silloin aivan uusi ja alkuvaiheessa, kysymyksiä riitti. Helppari-toiminnot olivat meille tärkeä käyttökoulutuksen jatke”, Kiviluoma pohtii.

Harvaan asutulla maaseudulla sijaitsevassa apteekissa tietojärjestelmän hyvin toimiva helpdesk onkin kullanarvoinen. Kun MAXX nelisen vuotta sitten tuli Tervolan apteekkiin, koko henkilökunta kävi Helsingissä koulutuksessa ja käyttöönottokoulutus oli Tervolassa.

MAXX omaksuttiin nopeasti, mutta jokaiseen uuteen toiminnallisuuteen ei kuitenkaan ole tilattu erikseen koulutusta. Niinpä ripeästi toimivalle helpdeskille on lähtenyt niin puheluita kuin viestejäkin uusien toiminnallisuuksien käyttöön liittyen.

”Aina olemme saaneet nopeaasti apua, kun sitä olemme tarvinneet. Apua on annettu myös asioissa, jotka eivät edes liity Receptumin palveluihin. Jopa vaihteessa on osattu rauhoitella, jos vaikka on ollut kyse jostain valtakunnallisesta yhteysongelmasta”, Kiviluoma kiittelee.

Hymynaamakanava on paras

MAXX:n hymynaamat auttavat.

MAXXin hymynaamat auttavat.

Apteekkari hoitaa keskitetysti apteekin yhteydenpitoa helpdeskiin ja kerää henkilökunnan kysymykset helpparia varten. Kiireisimmissä asioissa soitetaan, mutta mieluiten Kiviluoma selvittää asioita MAXXin ”hymynaamapalautteen” kautta.

”Hymynaamapalaute on paras, sillä siihen saa mukaan kuvakaappauksen ongelmatilanteesta, mikä vähentää selittelyn tarvetta. Vastaus tulee yleensä samana päivänä sähköpostissa, jolloin ohjeet saa jaettua henkilökunnalle ja laitettua itselleen talteen”, Kiviluoma kehuu.

”Hymynaamakanava auttaa myös uusien asioiden käyttöönotossa. Jopa sellaisten, joita ei tiennyt olevan edes olemassa. MAXX on todella laaja ja se kehittyy koko ajan.

Tiuhojen ohjelmapäivityksien mukana tulee koko ajan uusia hyviä toiminnallisuuksia. Jos niitä ei kuitenkaan heti tarvitse, asia saattaa unohtua. Kun myöhemmin kaipaamme tietynlaista ominaisuutta vaikkapa laskutuksessa, näpäytän MAXXin viivasuista naama-helpparia ja lähetän tiedustelun, onko toivomaani toimintoa olemassa”, Petri Kiviluoma vinkkaa.

Käyttöliittymänä hymynaamapalaute on Kiviluoman mielestä oikein mainio.
”Se on käytettävissä MAXXin kaikilla sivuilla ja neljän naaman ilmeet ohjaavat palautteen oikeaan paikkaan. Itse käytän varmaan eniten viivasuista naamaa ongelmanratkaisuun, mutta olen antanut sitä kautta myös kehitysideoita ja hymysuiden kera kiitosta”, hän kertoo.