Kouluta koko henkilökuntasi itsepalvelu- tai hybridikassan toimintaan ja ota kaikki hyöty irti kassalaitteesta.
Jotta hybridi- tai itsepalvelukassasta saadaan apteekissa kaikki hyöty irti, pitää muistaa kouluttaa koko henkilökunta laitteen toimintaan. Laitteen käyttö ei saa tuntua vieraalta ja jokaisen pitää pystyä neuvomaan asiakkaita laitteen käytössä. Itsepalvelukassan roolia osana apteekin asiakaspalvelu- ja lääkeneuvontaprosessia tulisi myös käydä läpi.
Henkilökunnan kannattaa aktiivisesti ohjata asiakkaita itsepalvelukassalle. Näin asiakaskuntakin tottuu itsepalvelukassaan ja hybridikassasta on todellista apua esimerkiksi ruuhkatilanteissa. Hyvää kyltitystä ja tarroitusta ei kannata myöskään unohtaa.
Lisää huomioon otettavista asioista voit lukea MAXXnetistä!