Seuraa Kuitattujen listaa viikottain ja varmista, että Kelalta saadaan lääkekorvaukset tilille kaikista ostokerroista.
Tämä raportti kannattaa katsoa viikoittain. Näin varmistetaan, että Kelalta saadaan lääkekorvaukset tilille kaikista ostokerroista:
- 1.Raportointi- Reseptinkäsittely- Kuittamattomien/Kuitattujen lista
- 2.Valitse kuitatut ja täppä kohtaan ”Haetaanko reseptit” Kyllä
![](https://www.receptum.fi/wp-content/uploads/2023/01/Nayttokuva-2023-1-9-kello-13.09.53-1024x887.png)
Jos listalta löytyy ostokertoja, ne pitää avata ja korjata.
Yleisimpiä virheiden syitä:
- Laitettu toimitusviikollisia ja tavallisia lääkkeitä samaan ostokertaan
- Lisäpakkauksia ei saa olla enemmän kuin sallitut 2 kpl
MAXX lähettää kumuloinnista virheviestit myös Intran järjestelmäkansioon tai kumuloinnissa valittuun sähköpostiosoitteeseen, mikäli virheviestin lähetys on apteekilla käytössä.
Mikäli sähköpostiin tai Intraan tulee aamuajojen yhteydessä pääkäyttäjän lähettämä viesti:
”Virhe reaaliaikainen tilitys -ajossa”, tarkastetaan kuitattujen lista.
Esimerkki sähköpostiin/ Maxxin etusivulle Pääkäyttäjän nimellä tulevasta virheviestistä: ”Virhe reaaliaikainen tilitys -ajossa”: ApteekkiOsto onnistui: V0036 – Toimitusviikkojen lukumäärä on virheellinen.
Huom! Mikäli asiakas on maksanut ostonsa kassalla tai se on siirretty laskutukseen, ohjelma ei anna avata ostokertaa suoraan reseptinkäsittelystä.
![](https://www.receptum.fi/wp-content/uploads/2023/01/Nayttokuva-2023-1-9-kello-13.12.31-1024x394.png)
Osto on mahdollistaa palauttaa kassalla käteispalautuksena, vaikka asiakas olisikin maksanut maksukortilla (veloitus säilyy valitulla maksukortilla).
![](https://www.receptum.fi/wp-content/uploads/2023/01/Nayttokuva-2023-1-9-kello-13.13.20-1024x786.png)
Jotta päivän kassaraportti täsmää, oston korjauksen jälkeen lopputarra myydään uudestaan kassalla käteisenä.