Kun apteekissa pähkäillään järjestelmän toimintojen ja ohjeiden suhteen, ihmetellään häiriötilanteita, tarvitaan lisää kuittia koneeseen tai Receptumin asiakastukea, MAXXnet auttaa. Asiakastuen Kati Mäki-Moijala kertoo MAXXnetin ominaisuuksista, jotka helpottavat apteekkiarkea huomattavasti.

MAXXnet on MAXX-apteekkien viestintäalusta, jonka kautta apteekit saavat tiedotteet, ohjeet, vinkit, häiriöilmoitukset ja paljon muuta. Alustan tavoitteena on, että apteekkilaiset löytävät tarvitsemansa tiedon silloin, kun sitä eniten kaivataan.

Tieto tavoittaa nopeasti – häiriöistä ohjeisiin

MAXXnetin kautta pidetään apteekkilaiset kartalla tärkeistä asioista ja sitä kautta viestitään muun muassa häiriötilanteista. Jos esimerkiksi e-resepti tai maksupääte ei toimi, laatii asiakastuki siitä häiriötiedotteen: ruudulle ilmestyvä pop-up-ikkuna ohjaa lukemaan häiriötiedotteen aiheesta.

– Tämä nopeuttaa tiedonkulkua apteekeille ja toisaalta samalla vapauttaa Receptumin asiakastuen resursseja pois tiedusteluista häiriöihin liittyen, asiakastukitiimin luotsi Kati Mäki-Moijala kertoo.

Lisäksi MAXXnetissä julkaistaan ajankohtaisia vinkkejä erilaisiin tarpeisiin: jos asiakastuen kautta nousee esiin usein kysytty aihe, siitä laaditaan uusi ohje tai vinkki apteekkilaisten tueksi.

MAXXnetin laajat sisällöt tukevat apteekkityötä

MAXXnetistä löytyvät myös kaikki ohjelmiston käsikirjat ja käyttöohjeet. Tulostettujen ohjeiden sijaan suositellaan aina tarkistamaan viimeisin versio suoraan järjestelmästä, koska ohje on saattanut päivittyä sen tulostamisen jälkeen. Uusimpana kehityskohteena MAXXnetiin on alettu tuottaa ohjeita myös ruotsiksi.

Receptumin asiakastuen tiimiluotsi Kati Mäki-Moijala.
Receptumin Kati Mäki-Moijalan johtama asiakastukitiimi on MAXX-apteekkilaisten tukena kaikessa. Asiakastukitiimiin saa yhteyden suoraan MAXXnetin chatissa, jossa vastaa aina ihminen – ei botti.

Käyttäjillä on mahdollisuus antaa palautetta ohjeista ja merkitä vanhentunut sisältö, jotta asiakastuki huomaa päivittää ohjetta.

MAXXnetistä löytää myös Receptumin koulutukset: koulutusvideoita on helppo seurata milloin vain itselle sopii, ja jos apteekilla kaivataan henkilökohtaista koulutusta, voi senkin tilata suoraan MAXXnetin kautta.

Verkkokaupasta voi tilata kaikkea apteekissa tarvittavaa kuittirullista toimistotarvikkeisiin ja elektronisiin laitteisiin.

Monipuoliset toiminnot helpottavat arkea

MAXXnetin käytetyin tukikanava on chat, jossa apteekkilaisen kanssa asioi aina oikea ihminen. Chatin voi avata suoraan ohjelmasta, mikä tekee yhteydenotosta vaivatonta.

– Muistathan kuitenkin jäädä hoitamaan asiasi loppuun saakka samalla istumalla: selaimen välilehdelle unohtunut tukitilanne hidastaa muiden tukea tarvitsevien avunsaantia, Kati huikkaa.

Mäki-Moijala innostuu kerratessaan MAXXnetin ominaisuuksia ja erityisesti sen hakutoimintoa:

– Painamalla F1 MAXXissa, saat näkyviin tiedon hakutoiminnosta, jonka kautta voit etsiä MAXXnetistä mitä tahansa sisältöjä sanalla, sanan osalla tai kategorian mukaan.

F1-näppäintoiminto avaa suoraan kyseiseen kohtaan liittyvän ohjeen selaimeen, jolloin käyttäjä voi jatkaa toimintoa ohjeen rinnalla.

Seuraa ja hyödynnä MAXXnet-alustaasi

MAXXnetistä löytää myös Receptumin artikkelisisällöt kollegojen uratarinoineen ja alan ajankohtaisia aiheita käsittelevine asiantuntija-artikkeleineen.

Alustalla voi merkitä suosikkisisältöjä, tilata sähköposti-ilmoituksia valituista kategorioista sekä seurata päivityksiä intranetin RSS-syötteen avulla. Näin tärkeä tieto pysyy helposti käyttäjän saatavilla.

– Lukekaa MAXXnettiä. Se on todellinen aarreaitta, josta löytyy ratkaisuja moniin apteekin tilanteisiin – ennen kuin tarvitsee soittaa tai kysyä, Kati rohkaisee.