Helpommat työkalut lisämyyntiin

Tilanteeseen sopivien tuotteiden suosittelu on erinomaista asiakaspalvelua ja fiksua lisämyyntiä. Aivan liian usein esimerkiksi flunssainen asiakas lähtee apteekista ilman, että hänelle on suositeltu muita flunssaa helpottavia tuotteita asiakkaan itse valitseman tuotteen lisäksi.

Toimme MAXXiin helpommat työkalut tuotteiden suositteluun, lisämyyntiin ja lisämyynnin onnistumisen seuraamiseen.

Jokaisen apteekin kannattaa nyt lisätä myydyimpiin lääkkeisiin ja tuotteisiin läheisesti liittyvät tuotteet suositeltaviksi tuotteiksi. Kun asiakas ostaa lääkkeen, johon suositus on kytketty, MAXX suosittelee valittua lisätuotetta asiakasinfo- ja jälki-inforuuduissa.

Kun farmaseutti on reseptinkäsittelyn yhteydessä suositellut MAXXin ehdottamaa tuotetta, hän klikkaa jälki-infossa “Suositeltu”-linkkiä. Näin MAXX tulkitsee suositellun tuotteen oston lisämyynniksi, vaikka asiakas ostaisi kyseisen tuotteen vasta viikon päästä suosittelusta.

Tuotesuosittelun raporteista näkee farmaseuttikohtaisesti suosittelujen, ostoihin johtaneiden suositusten sekä toteutuneen lisämyynnin määrät. Kun suosittelujen yhteys lisämyyntiin on helposti todennettavissa, se motivoi suosittelemaan asiakkaille sopivia tuotteita.

ostoihinjohtaneetsuositukset

Lue tarkemmat ohjeet tuotesuositusten määrittelystä MAXXnetistä: “Tuotesuositukset” ja ala parantaa asiakaspalvelun tasoa ja lisämyyntiä jo tänään.