Nettiajanvaraus parantaa asiakaspalvelua

  • 1.12.2014
Anne-Maaria Lehtonen, Tampereen Hammaslääkäriasema

Anne-Maaria Lehtonen, Tampereen Hammaslääkäriasema

Tampereen Hammaslääkäriasemalla on otettu käyttöön Helmen nettiajanvaraus. Päätöstä edelsi pohdinta palvelun tarpeellisuudesta.

“Meillä on vastaanottopalvelussa aina useampi henkilö eli asiakkaan ei tarvitse jonottaa pitkään puhelimessa”, hammaslääkäri Anne-Maaria Lehtonen taustoittaa pohdiskeluja.

Tampereella olikin koettu aikaisemmin riittäväksi, että asiakkaat soittavat ja varaavat aikansa.

“Mutta on myös kiireisiä asiakkaita, jotka haluaisivat katsoa kalenteriaan rauhassa ja varata ajan vasta illalla puhelinpalvelun jo sulkeuduttua. Tämä ajatus johti siihen, että palvelua entisestään parantaaksemme oltaisiin kaikkina aikoina tavoitettavissa nettiajanvarauksen myötä”, Lehtonen kertoo.

Hammaslääkäriasemalla on kahdessa kerroksessa yhteensä neljä ilmoittautumispistettä. Asiakkaat eivät joudu ruuhka-aikoinakaan jonottamaan pitkään.

Tampereen Hammaslääkäriasema on muutoinkin vahvasti ajan hermolla nettiasioissa. Aseman verkkosivut on suunniteltu toimimaan tietokoneen lisäksi myös mobiililaitteilla. Myös nettiajanvaraus onnistuu kätevästi kännykällä. Tampereen Hammaslääkäriasema on lisäksi aktiivinen Facebookissa.

Helppokäyttöinen ohjelma

Anne-Maaria Lehtonen pitää Helmeä helppokäyttöisenä ohjelmana: “Potilastietojen kirjaukset ja muut toiminnot ovat helppokäyttöisiä. Helmi palvelee hyvin meidän tarpeita. Erityisen käteviä ja tärkeitä ovat suorakorvausasiat Kelan suuntaan.”

Helmi on hammaslääkärien kehittämä ohjelmisto hammaslääkäreille eli se on suunniteltu ja tehty hoito- huoneessa käytettäväksi. Kehitystyössä ovat korostuneet käytettävyys, nopeus ja helppous.

Helmi on myös joustava ohjelmisto, jota voi käyttää juuri sillä tavalla mikä parhaiten sopii jokaisen hammaslääkärin omiin hoitotottumuksiin. Toisin sanoen ohjelmisto ei määrää järjestystä, jossa hoitotoimenpiteet pitää tehdä.

Tampereella vielä valmistaudutaan eReseptin käyttöönottoon. Lehtosen mukaan työ alkoi heti kun eReseptiä koskevia määräyksiä alkoi tulemaan. Työn kiireysaste laski hieman, kun eReseptin käyttöönoton määräaika siirtyi vuoden 2017 alkuun.

Kyseessä on jokaiselle hammaslääkäriasemalle iso prosessi. “Se on erittäin laaja projekti, jossa on hirveä määrä työtä ja dokumentaatiota. Se pitää jokaisen kantapään kautta itse tehdä”, Lehtonen toteaa.

Receptum auttaa hammaslääkäriasemia eReseptin käyttöönotossa suunnittelusta toteutukseen ja koulutukseen asti.

Tilaa uutiskirjeemme

Tässä blogissa me ja asiakkaamme kerromme lääkehoidon trendeistä, tulevaisuuden apteekeista ja siitä, miten apteekkien liiketoimintaa kehitetään entistäkin paremmaksi. Tarjoamme lukijoille vinkkejä, näkemyksiä ja hyötytietoja. Tilaa kuukausittainen uutiskirjeemme, niin pysyt ajan tasalla blogimme kirjoituksista.

Ota yhteyttä

Tarjoamme sinulle tulevaisuuden jo tänään!

Jätä alla yhteystietosi ja kerro mitä asiasi koskee. Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Valitse palvelu, josta haluat demon. Otamme yhteyttä mahdollisimman pian ja sovimme tapaamisen.

Valitse palvelu

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Receptum Oy

Vaihde ja myynti

receptum@receptum.fi
vaihde: 09-8567 8800
fax: 09-8567 8848

Postiosoite

Valimotie 1 B
00380 Helsinki